Operaatio Toukokylvö 4

Location:
YLEISTÄ
Jalasjärvi Airsoft Ry:n järjestämä Operaatio Toukokylvö 4 on noin seitsemän tuntia kestävä juonellinen Milsim-henkinen skenaariopeli Kiimakallion monipuolisella pelialueella. Pelissä kolme eri osapuolta suorittavat pelinjohdon antamia tehtäviä sekä taistelevat vihollisjoukkoja vastaan perääntymättä! Tapahtumassa tullaan käyttämään ääni- ja savukranaatteja simuloimaan tykistötulta sekä pelinjohdon ajoneuvot tulevat antamaan "helikopteri"kyydityksiä taistelijoille. Peli on jatkoa edellisiin Toukokylvö-sarjan tapahtumiin.
-Aika: 3.5.2025 klo. 10:00-18:00 .
-Pelialueen kartta koordinaatistolla sekä pelikohtaisilla merkinnöillä löytyy sivun alaosasta! (Kartta päivittyy myöhemmin)
-Kokoontuminen ja ajoneuvojen parkkeeraus: Läntisen tieuran mukaisesti (Kartta päivittyy myöhemmin)
-Hinta: Yhdistyksen jäsenet 5€, muut 10€ (Paikanpäällä tai ennakkomaksu verkossa)
-OSALLISTUMINEN EDELLYTTÄÄ ILMOITTAUTUMISTA!
-Max. pelaajamäärä 60 hlö. Minimi 25 hlö
-Katso tapahtuman trailer!
JUONI
Kiimakallion Vapaavaltio hajosi Punaisen Kalifiemiraatin hyökkäykseen keväällä 2024. Pääministeri-komendantti Filip Anton Sisti katosi taistelussa, silminnäkijöiden mukaan haavoituttuaan vakavasti.
Vapaavaltio jaettiin Sinisen Keisarikunnan ja Punaisen Kalifiemiraatin kesken siten, että Keisarikunta sai haltuunsa pohjoisen kaivosalueen, ja Kalifiemiraatti sai haltuunsa Kiimakallion asutuskeskukset.
Menestyksestään huumaantunut Kalifiemiraatti ei kuitenkaan aio tyytyä jakamaan valloitettua aluetta entisen vihollisensa kanssa. Punaisten koveneva retoriikka saa Keisarikunnan lähettämään joukkoja kaivosaluetta turvaamaan. Raamit uudelle konfliktille on asetettu.
Samaan aikaan leviävät huhut Kiimakallion Vapaavaltion lojalistien sissitoiminnasta - kun Keisarikunta ja Kalifiemiraatti ovat toistensa kimpussa, haaveet itsenäisestä Kiimakalliosta nousevat. Ja mitä ovat nämä puheet uraaniesiintymästä…?
OSAPUOLET JA TEHTÄVÄT
Osapuolet saavat tehtävät kirjekuorin tai PMR radion välityksellä osapuolikomentajansa kautta. Tehtävien suorittaminen vaatii hyvää kommunikaatiota ja yhteispeliä!
Kaikki osapuolet ovat erilaisia ja heillä on omat tehtävänsä sekä tavoitteensa.
Sininen keisarikunta
-Muodostaa Jääkärijoukon jonka tavoitteena on kriittisten/tärkeiden alueiden ja objektien hallinta alueella sekä punaisen kalifiemiraatin rintamalinjan kaataminen.
-Tämä osapuoli muodostaa noin 40-45% pelin kokonaispelaajamäärästä.
-Osapuoli tarvitsee erillisen komentajan.
-Osapuolen taistelijat tunnistaa sinisestä hihanauhasta vasemmassa kädessä
-Tämän osapuolen taistelijat EIVÄT voi käyttää ghillie/3D/rölli asua.
-Osapuolen PMR kanava 2 ja 3
-Osapuolikomentaja:
Punainen Kalifiemiraatti
-Muodostaa osapuolen jonka tavoitteena on alistaa koko kiimakallion vapaavaltion alueet omaan hallintaansa ja ylläpitää omaa huolto toimintaa
-Tämä osapuoli muodostaa noin 40-45% pelin kokonaispelaajamäärästä.
-Osapuoli tarvitsee erillisen komentajan.
-Osapuolen taistelijat tunnistaa punaisesta hihanauhasta vasemmassa kädessä
-Tämän osapuolen taistelijat EIVÄT voi käyttää ghillie/3D/rölli asua.
-Osapuolen PMR kanava 6 ja 7
-Osapuolikomentaja:
Kiimakallion vapaavaltio (Sistin sudet)
-Muodostaa sissihenkisen ryhmän joka suorittaa vaativia erikoistehtäviä sekä etsii tärkeitä kohteita ja objekteja viholliskosketuksen minimoiden
-Tämä osapuoli muodostaa noin 10-20% kokonaispelaajamäärästä.
-Tämän osapuolen taistelijat voivat käyttää ghillie/3D/rölli asua.
-Osapuolen taistelijat tunnistaa tunnuksettomuudestaan, ei hihanauhoja käytössä
-Tähän osapuoleen haetaan kokeneita pelaajia. Mieluusti yhtenäinen tiimi
-Osapuolen PMR kanava 4 ja 5
-Jokaisella taistelijalla tulee olla reppu mukana
-Osapuolikomentaja:
SIDONTA JA RESPAUS
Haavoittuminen: kun pelaaja saa osuman hän jää paikalleen makaamaan "haavoittuneena". Oman osapuolen pelaaja voi sitoa haavoittuneen käteen tai jalkaan sidontaliinan jonka jälkeen hän voi jatkaa peliä normaalisti. Pelinjohto jakaa kaikille sidontaliinat, haavoittuneen taistelijan sitominen kestää 30 sekuntia. Haavoittunutta pelaajaa ei voi siirtää. Haavoittunut pelaaja voi kutsua lääkintämiestä apuun mutta ei voi kertoa muuta mitä hänen ympärillään tapahtuu.
Vuotoaika: haavoittunut pelaaja tulee sitoa 10 minuutin sisällä sen jälkeen kun hän on saanut osuman. Mikäli pelaajaa ei sidota aikamääreen sisällä hän joutuu siirtymään oman osapuolen respa/tukikohdalle. Halutessaan respalle voi lähteä ennemmin mikäli kokee sen tarpeelliseksi.
AMMUSRAJOITUKSET
Jokaisella pelaajalla on rajattu määrä kuulia kannossaan. Jokainen pelaaja voi kantaa maksimissaan 500 kuulaa mukanaan olivat ne sitten lippaissa tai taskussa, omalla tukikohdallaan kuulia voi täydentää. Joihinkin tehtäviin pelaajat voivat saada lisäkuulia kantoon, ota siis mukaasi lisä lippaita tai pieni purkki/pussi.
TYKISTÖ
Pelinjohto ampuu tykistötulta tiettyjen tehtävien aikana osapuolten haluamiin paikkoihin. Tykistön vaikutus alue on noin 50 x 50 metriä, pelaajien tulee suojata kuulonsa ja suojautua makuulteen maastoon (mieluusti kiven tai puun taakse) että he välttävät haavoittumisen tai eliminoitumisen. Kypärän käyttö antaa lisäsuojaa tykistötulelta (kypärän tulee mallintaa oikeaa sotilaskypärää).
SAAPUMINEN JA PELIAJAN KULKU
Parkkipaikalla tulee olla valmiina klo 10:00 jolloin aloitetaan alku briiffi peliä varten, tämän jälkeen osapuolille annetaan heidän tarvitsema kalusto ja osapuolet lähtevät kohti omia tukikohtiaan. Tule siis ajoissa paikalle n. 9:30 jotta pystyt laittamaan omat varusteesi kuntoon klo 10:00 mennessä!
Peli käynnistyy noin klo 11:00 ja päättyy noin klo 18:00
MUUTA
Jokaiselta pelaajalta tulee löytyä: sininen ja punainen hihanauha, raatoliina, tarpeeksi syötävää/juotavaa pelipäivän ajaksi ja sään mukainen sotilaallinen varustus.
Jokaisella pelaajalla on suositeltavaa olla mukana: PMR radio, Pelialueen kartta sekä reppu jolla tarvittavia tavaroita voi siirtää pelialueella.
Pelissä pelinjohto käyttää äänikranaatteja simuloimaan tykistötulta sekä savukranaatteja merkkaamaan/tuhoamaan kohteita. Kuulonsuojaus käsketään erikseen.
PELIKENTÄLLÄ ON BIOKUULAPAKKO!
Pelissä noudatetaan pelikohtaisia erikoissääntöjä lukuun ottamatta Jalasjärvi airsoft ry:n sääntöjä ja aseiden tehorajoja: Pelisäännöt
Pelinjohto voi muuttaa osapuoli jakoja tasoituksen vuoksi ennen pelipäivää tai vielä alkubriiffin aikana!